فرستنده و گیرنده ها همان طور که از نامشان پیداست بصورت کیت و در دو ماژول می آیند. بنا به نیاز کاربری و مختصات فنی پرنده فرستنده و یا گیرنده بروی پرنده نصب میشوند که از این طریق کاربر میتواند اطلاعات لازمه را دریافت و یا ارسال کند.

فرستنده و گیرنده های حوزه فیلمبرداری هوایی و رباتیک عموما از موج فرکانس ۵.۸ گیگا هرتزی طبعیت میکنند. اگرچه این فرکانس برد مسافتی کمی را پوشش میدهد اما در زمینه انتقال کیفیت تصویر ویدیویی  از سایر موج های مورد استفاده شده بهتر عمل میکند. به همین دلیل  فرستنده و گیرنده های تصویر اکثر شرکت های تولیدی محصولات خود را بر مبنای فرکانس ۵.۸ گیگاهرتز طراحی میکنند.

سایر ماژول های فرستنده و گیرنده دیتا نیز از اهمیت و کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند. انتقال اطلاعات پرواز از قبیل، جهت، زاویه، ارتفاع، سرعت، میزان باتری، تعداد ماهواره های لاک شده توسط GPS کنترل پرواز پرنده خود و از این دسته قبیل اطلاعات.

 بدیهی است که یک خلبان ، بخصوص وقتی قصد دور شدن را داشته باشد می بایستی اشراف کامل به وضعیت پرنده و پرواز خود داشته باشد. داشتن اطلاعات پرواز در حین فیلمبرداری هوایی کمک شایانی میتواند به خلبان و فیلمبردار انجام دهد.

در ماژول های دیگری امکان برقراری ارتباط از طریق بلوتوث، تبلت و تلفن های همراه نیز وجود دارد و یا با بکارگیری یک نوت بوک شما میتوانید از طریق نقشه گوگل مسیر پرواز خود را از پیش طراحی کرده و اجازه دهید که مولتی روتور شما بصورت خودکار مسیر از قبل تعین شده توسط شما را به عنوان یک ماموریت انجام دهد.

این ویژگی اخیر بخصوص در حوزه نقشه برداری هوایی بسیار کاربردی و حیاتی میباشد.